...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–18.00
Budujte důvěru u zákazníků od prvního hovoru

Budujte důvěru u zákazníků od prvního hovoru

Důvěra u zákazníka, Prodej po telefonu, První hovor, Hovor se zákazníkem, Více uzavřených obchodu
Důvěra u zákazníka, Prodej po telefonu, První hovor, Hovor se zákazníkem, Více uzavřených obchodu

Myslím, že vám nemusím vyprávět o tom, jak je důležité budovat svou důvěru v obchodě a byznysu. Asi ani to, že jakmile jednou důvěru ztratíte, velmi těžko se pak získává zpět. V dnešní době, kdy je proces předávání informací velmi rychlý, tak můžete díky jednomu nespokojenému zákazníkovi přijít o další.

Jelikož je důvěra velmi důležitá, otevřu s vámi téma, které je velmi aktuální a které často řeším s obchodníky, operátory, ale i s majiteli firem na konzultacích a workshopech. Když s nimi nahlédnu do jejich agendy, vidím tam v červených číslech a písmenech „14 dní po termínu“, „měl jsem volat před týdnem“ a podobné poznámky. 

Přijde mi velmi zásadní pracovat a budovat důvěru se zákazníkem už od začátku. A důvěra se buduje tím, že budu dodržovat dohody, na kterých jsme se spolu domluvili. Nepřijde mi nic horšího z pohledu zákazníka, než když se na něčem s někým domluvím a ono se tak nestane. Například, že vám někdo zavolá dnes odpoledne, až vám skončí meeting nebo až odvedete děti do školky. Čekáte a nakonec se nikdo neozve. Z pohledu obchodníků a operátorů je to první krok k tomu být nedůvěryhodný

Možná se vám někdy stalo, že jste si otevřeli svou agendu a rozmýšleli, komu byste dnes mohli zavolat. Vyberete si nakonec třeba paní Novákovou, které jste měli volat před 14 dny s myšlenkou, že vám to možná zvedne a možná se i na něčem domluvíte. S velkou pravděpodobností vám to asi zvedne, ale je otázkou, jaký z toho bude mít pocit, když jí voláte se 14denním zpožděním. V případě, že byste volal v domluvený termín, tak z toho mohl být hezký obchod a nebylo by to zklamáním „Jasně, nikoho jiného nemá, tak volá mně.“ 

Mým doporučením je soustřeďte se na dodržení dohodnutých termínů. Je to prvním a velmi významným krokem k obchodu a budování důvěry. Ukazujeme tím, že nám na zákazníkovi záleží a dodržujeme to, na čem jsme se domluvili. To, jaký bude začátek našeho jednání, naznačuje zákazníkům, jak to nejspíš bude probíhat dále. 

Hodně štěstí s budováním důvěry

Autor článku

Specialista na obchod a zákaznickou péči

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.