Stávajícím zákazníkům už se nedá prodávat nebo se změnily potřeby, a tak hledáte zákazníky nové. Jak se dostat k nové cílové skupině? Jak oslovit nový typ zákazníků? Jak s ním pracovat?
Řídím se 4 základními principy.
Nejdůležitější při každé činnosti je energie. To je alfa a omega všeho. Musíte mít chuť jít hledat a oslovovat nové zákazníky a také se připravit na nový způsob komunikace a postup.
Druhým důležitým principem je definování cílové skupiny, kterou budete chtít oslovit. Zaměřte se na jejich problémy, které teď řeší, a potřeby. S tím jde ruku v ruce další princip, a to jak já jim mohu pomoci. Jaký je hlavní užitek, který jim prodám? Nemluvte příliš obecně… Například ušetřím vám čas, ušetřím vám peníze. Jsou to sice hezké důvody, ale nic neříkající a na základě nich nikdo nekoupí. Snažte se svou pomoc popsat blíže. Například nabízete-li ekonomický software. Napadá vás, co byste použil za argumenty?
Co třeba pane řediteli, díky tomuto ekonomickému softwaru dokážete ušetřit kapacity svých zaměstnanců a místo zadávání dat a klikání v softwaru můžou hledat nové zakázky.
Posledním principem jsou námitky. V neposlední řadě se musíte připravit na překážky k uzavření obchodu. A věřte, že se určitě nějaké objeví. Zamyslete se nad možnými námitkami, které může zákazník mít, a jak se s nimi vypořádáte. Nezapomeňte si také promyslet svou obchodní strategii v tom vám skvěle pomůže e-book Cena versus hodnota, který můžete získat při odběru našeho newsletteru. Čím zákazníka zaujmu? Jak budu předcházet námitkám? Jaké otázky použiji pro uvědomění…
V tuto chvíli se zákazníci vyhýbají rozhodování a mají strach z toho, co nám nynější koronavirová doba přinese. Proto je důležité ukázat majiteli, že jste na jedné lodi a hledáte společnou cestu.
Přeji vám úspěšné obchody
Petr Bernadič