Stává se vám, že zákazníci odsouvají schůzky? Svá rozhodnutí? Domluvené úkoly? Nevěšte hlavu. Přestaňte řešit, kdy bude další schůzka, ale proč by vás měl zákazník potřebovat.
Často jsem se setkával s odmítnutím od zákazníků. Odpovědi typu omlouvám se, ale neměl jsem čas. Ozvěte se mi za týden, měsíc, rok… Teď je velice aktuální „Až bude za námi korona“.
Zkusil jsem to, dal jsem si nový termín do CRM a ozval se v danou dobu. A překvapivě jsem se dočkal podobných odpovědí, pokud jsem vůbec nějakou dostal.
Zamyslel jsem se nad tím, proč můj nabízený produkt, služba nebo já samotný nejsem dostatečně důležitý než jiné aktivity.
Došlo mi, že je důležité řešit, proč by to pro ně měla být priorita! A proč to řešit zrovna teď!
Například. Nabízíte služby online marketingu. Klient odsouvá termíny kvůli koronaviru. Že teď ještě není ta správná doba. Sejdeme se až se situace uklidní.
Kdy jindy by však měl klient řešit online marketing než právě teď. V tuto dobu, kdy se téměř vše přesouvá do onlinu? Teď nemá smysl mít billboard na D1, ale svou komunikaci přesunout do onlinu.
Rada zní. Dejte zákazníkům důvod, proč vás posunout v seznamu priorit. Když zákazníci budou vědět PROČ, budou ochotnější hledat cestu.
Přeji vám úspěšné obchody
Petr Bernadič