...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Dosáhněte maximálních čísel v následujícím roce

Dosáhněte maximálních čísel v následujícím roce

Konec roku je tu a s ním i plánování následujícího roku. Management čekají porady, kde si budou představovat nové plány. Jak je správně nastavit, aby nebyly podhodnocené nebo naopak přehodnocené?
Konec roku je tu a s ním i plánování následujícího roku. Management čekají porady, kde si budou představovat nové plány. Jak je správně nastavit, aby nebyly podhodnocené nebo naopak přehodnocené?

Zvýšení výkonnosti obchodu a správné nastavení KPI pro obchodníky. Toto téma často otevíráme na konzultacích a v rámci dlouhodobých spoluprací s majiteli a obchodními řediteli. Řešíte to také a chcete vědět, jak na to?

Rád se řídím „Keep it smart and simple“.

Doporučuji nastavit si ambiciózní, ale reálný nárůst obratu a zisku na nový rok. Například zvyšme obrat o 20-30 % a zisk zdvojnásobme. Abychom těchto cílů opravdu dosáhli, vytvořte si 3 strategické karty.

Jak vypadají strategické karty?

První strategická karta se zabývá stávajícími zákazníky, které bychom měli vytěžit minimálně o 50 %. K tomu je dobré nastavit pravidlo pro obchodní tým, a to procházet databázi s klíčovými zákazníky a díky intenzivní komunikaci s nimi rozvíjet spolupráci.

V rámci druhé strategické karty se zaměřujeme na akvizici nových zákazníků. Tady určitě nezapomenout na stanovení konkrétního čísla a definování cílové skupiny. Například každý obchodník skrze akvizice získá o 20-30 % ročně více nových zákazníků.

Ve třetí kartě je uvedení nového produktu na trh. Toto téma určitě prokomunikovat se stávajícími zákazníky a u nových to zařadit jako klíčový bod v jednáních.

Cíle rozdělte do svého obchodního týmu a nechte na něm, ať si zvolí postup, jak jich dosáhne. Jakmile vytvoří plán postupu, ať vám to předloží a pak už jim jen dejte maximální podporu. Produktové školení, spolujízdu, školení v obchodních dovednostech, férovou odměnu a případné další motivační prvky. A určitě byste neměli zapomínat ani na sebe. S majiteli a řediteli firem tato témata otevíráme na workshopu a posouváme jejich strategické řízení na novou úroveň. Doražte na další termín.

Ať se vám daří a jste spokojeni

Libor Zinkaizl

Autor článku

Specialista na strategické řízení (founder Česká Podnikatelská Aliance & IMCO)

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.