Zvýšení výkonnosti obchodu a správné nastavení KPI pro obchodníky. Toto téma často otevíráme na konzultacích a v rámci dlouhodobých spoluprací s majiteli a obchodními řediteli. Řešíte to také a chcete vědět, jak na to?
Rád se řídím „Keep it smart and simple“.
Doporučuji nastavit si ambiciózní, ale reálný nárůst obratu a zisku na nový rok. Například zvyšme obrat o 20-30 % a zisk zdvojnásobme. Abychom těchto cílů opravdu dosáhli, vytvořte si 3 strategické karty.
Jak vypadají strategické karty?
První strategická karta se zabývá stávajícími zákazníky, které bychom měli vytěžit minimálně o 50 %. K tomu je dobré nastavit pravidlo pro obchodní tým, a to procházet databázi s klíčovými zákazníky a díky intenzivní komunikaci s nimi rozvíjet spolupráci.
V rámci druhé strategické karty se zaměřujeme na akvizici nových zákazníků. Tady určitě nezapomenout na stanovení konkrétního čísla a definování cílové skupiny. Například každý obchodník skrze akvizice získá o 20-30 % ročně více nových zákazníků.
Ve třetí kartě je uvedení nového produktu na trh. Toto téma určitě prokomunikovat se stávajícími zákazníky a u nových to zařadit jako klíčový bod v jednáních.
Cíle rozdělte do svého obchodního týmu a nechte na něm, ať si zvolí postup, jak jich dosáhne. Jakmile vytvoří plán postupu, ať vám to předloží a pak už jim jen dejte maximální podporu. Produktové školení, spolujízdu, školení v obchodních dovednostech, férovou odměnu a případné další motivační prvky. A určitě byste neměli zapomínat ani na sebe. S majiteli a řediteli firem tato témata otevíráme na workshopu a posouváme jejich strategické řízení na novou úroveň. Doražte na další termín.
Ať se vám daří a jste spokojeni
Libor Zinkaizl