...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Jak nehavarovat při dosahování cílů

Jak nehavarovat při dosahování cílů

Vize a cíle má většina z nás. Když víme, kam chceme dojít a čeho chceme dosáhnout, pravděpodobnost, že toho skutečně dosáhneme, se výrazně zvyšuje.
Vize a cíle má většina z nás. Když víme, kam chceme dojít a čeho chceme dosáhnout, pravděpodobnost, že toho skutečně dosáhneme, se výrazně zvyšuje.

Někteří z nás mají dokonce vypracovanou strategii nebo bojový plán. A tím se dostávám k největšímu průšvihu, který často vidím ve firmách i u obchodníků.

Mají vize, mají cíle, mají strategii, vyhodnocují, ale dělají jednu zásadní chybu. Zuby nehty se drží svého původního plánu. Namísto toho, aby ho inovovali a upravovali podle toho, co se reálně děje.

Jsme pak v situaci, kdy se zbytečně na sílu snažíme dosáhnout cíle pomocí plánu, který jsme si vytvořili na začátku. Přitom by bylo daleko jednodušší upravit strategii a k cíli dojít jinudy.

Ke změně strategie se nám nechce. Nejsme spokojeni, že by měla vypadat jinak, než jak jsme si ji sami definovali a jak jsme si ji usadili v našich představách. A dál se silou snažíme o její udržení.

Můj kamarád Michal tohle nepochopení ukazuje na následující analogii: Poletíme letadlem z Prahy do New Yorku. Cíl je jasný – New York. Jasná je i strategie – víte, kdy vyletíte, znáte trajektorii, cestu, kurz, výšku letu, víte, kdy a jak přistanete… Přesto devadesát procent všech letů letí úplně jiným kurzem, než jaký si naplánovali na začátku. Museli ho upravit. Kvůli povětrnostním podmínkám, kvůli odloženému startu, kvůli jinému letadlu, protože se něco stalo…

A teď si vezměte, že byste se „zuby nehty” drželi své naplánované strategie, nebrali ohled na počasí, na jiná letadla, ani na skutečné podmínky vašeho letu. Jakou šanci si dáváte, že byste v pořádku doletěli, anebo už po cestě havarovali?

Stejně je to i u nás v obchodě a podnikání, ve kterých máme vytyčené cíle a strategie.

Buďme otevření naše strategie měnit vůči tomu, co se kolem nás reálně děje. Upravme je tak, abychom cíle dosáhli jednodušeji. Ne na sílu, ale na chytrost.

Dejme si pozor, abychom při neúspěchu namísto strategie nezačali měnit cíle. To často vidím u velkých korporátních firem. Když se jim nedaří někam dojít, tak změní cíl. To ale postrádá smysl. Cíl i vize zůstávají stejné, strategie se mění.

Pracujte proto při dosahování vašich cílů se strategií, vyhnete se zbytečným haváriím a jednodušeji dojdete k vašemu cíli.

Přeji úspěšné obchody

Honza Laibl

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

Co-founder | Specialista na tvorbu byznys strategií a propojení marketing & sales (founder Channel Partners holding)

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.