Rád bych se s vámi podělil o věc, kterou často vídám na svých workshopech s obchodníky. Když projíždíme jejich agendu nebo CRMko, tak se koukáme na procentuální počty jejich stavů jako NEMÁ ZÁJEM, ROZMYSLÍ SE, VYTVOŘIT NÁVRH a podobně. Často se objeví někde na straně i emocionální poznámka, zejména u těch stavů ZAVOLAT ZNOVU nebo OZVAT SE POZDĚJI.
Například: “Super ženská, velký potenciál, určitě to bude chtít řešit, jenom teď na to nemá čas, zavolat na konci roku a už to jenom doklepneme.”
Nebo
“Fajn týpek, chce to řešit, už o nás slyšel, jenom mu teď do toho něco vlezlo, zavolat za měsíc.”
Musím říct, že mi to vždy vykouzlí úsměv na tváři, protože je to věc, kterou vídám často a i mně samotnému, když jsem začínal volat, se to dělo.
Oni totiž ty hovory probíhají způsobem, který se vymyká tomu, na co jsme zvyklí. Očekáváme nějakou námitku, já na to dám argument a 3 až 5 minut se budu potit. Ale někdy ty hovory probíhají trochu jinak, třeba takhle:
Zákazník: “No tak jak vás poslouchám, tak mám z vás dobrý pocit, jak jdete k věci, jak se vypořádáváte s námitkami…”
Obchodník: “Jo? Super. Děkuju.”
Zákazník: “Působíte na mě jako člověk, který má tah na branku. To se mi líbí. Určitě bych s vámi rád spolupracoval.”
Obchodník: “My s vámi taky.”
Zákazník: “Rozhodně až k tomu bude příležitost, tak budete první, komu se ozvu.”
Obchodník: “Super, to rád slyším.”
Zákazník: “Teď nemáme na to prostor, nemůžeme to řešit.”
Obchodník: “Jasný, jasný, to je v pohodě.”
Zákazník: “Uložme se do telefonu, zůstaňme v kontaktu a domluvíme spolu něco, jo? Fakt říkám, super produkt, super služba, určitě s vámi chci spolupracovat.”
Obchodník: “To rád slyším. My s vámi taky a moc. Tak děkuju, já se určitě ozvu příští rok v prosinci.”
No a někdy to probíhá tímhle způsobem. Je to ale pořád stejná informace, a to nemám zájem, nebudu to teď kupovat. Jenom je to zabalené do dárku, který my obchodníci rádi dostáváme.
Často se pak stává, že na to obchodníci nezareagují. Nezareagují na to, že je nějakým způsobem ten člověk odmítá, i když je to hezkým způsobem, ještě je pochválí a řekne, jak to dělají dobře.
Byl bych rád, kdybyste si vyzkoušeli, jestli se vám to v hovorech děje. Mrkněte do své agendy, do nějaké vaší statistiky a mějte nastražené uši, pokud uslyšíte, že vás někdo nějakým způsobem chválí, že jste super a že jenom teď ne. O to víc buďte v pozoru a nějak reagujte.
“Rád slyším, že jsme super, proto se s vámi rád setkám. Dáme alespoň kafe, i když říkáte, že to teď nemá cenu řešit. Poznáme se a budeme na sebe mít minimálně vizitku a pak už to jen doklepneme až se vám to bude hodit.”
Můžeme se podívat i na vaši agendu a najít správnou prodejní strategii, která bude přinášet výsledky. Potkejme se na konzultaci nebo na workshopu Po telefonu si zvládne každý domluvit schůzku, kde získáte i telefonní manuál na míru.
Přeji vám hodně obchodů i s milými zákazníky