Důležité je koukat na firmu z nadhledu. Dívám se na ni jako na dům. Každý dům, aby dobře fungoval musí mít základy – hodnoty a kulturu. Také musí mít obvodové zdivo. Stěny reprezentují lidé, bez kterých nejde dělat business, dále procesy, díky kterým organizujeme lidi k dosažení výsledků, finance, které nám musí přinášet zisky a v neposlední řadě musíme něco prodávat.
Stalo se nám, že jsem měl pár let za sebou ve firmě malé zisky. I přesto, že nám obrat rostl. Začali jsme hledat problém a zjistili, že vůbec neřídíme obchod a že se změnil trh a my na změnu vůbec nereagovali.
I když nám to několik let šlo, tak jsme zjistili, že musíme jinak hodnotit lidi a pracovat s jejich motivací. Dokonce se nás lidé ptali, co je naším smyslem, co nabízíme? Ukázalo se, že to neví ani naši lidé.
Začali jsme pracovat na vizi, strategii a plánování. Pracovali jsme na tom 2 – 3 roky. Byla to obrovská zkušenost. Měli jsme dvě možnosti. Buď pokračovat v tom, jak jsme to dělali a téměř nevydělávat, anebo to celé otočit. Nakonec se nám podařilo z 0,5% zisku dosáhnout na 9%, což byl v té době dvojnásob průměru v tomto odvětví. Třeba najdete z mojí zkušenosti inspiraci i pro sebe nebo se potkejme na konzultaci či v rámci dlouhodobé spolupráce a přineseme vaší firmě vyšší obchodní výsledky.
Ať se vám daří
Libor Zinkaizl