Má vaše firma “expirační dobu”? Jak dlouho se vám bude takhle dařit a máte plán B, když se dařit přestane? Jak reagovat na změny na trhu a jak to dělají úspěšné firmy? Co udělat proto, aby se dařilo co nejdéle a tak, aby to dávalo smysl? To vše a mnohem více se dočtete v následujícím článku.
Pravidelná revize
Pravidelnou revizí budete vždy o krok napřed. Tu dělejte minimálně jednou ročně. Doporučujeme udělat revizi vize nejen vaší celé firmy, ale i jednotlivých oddělení a konkrétních zaměstnanců. Zrevidujte si vaši společnou vizi a zda k ní jednotlivými kroky a danou strategií směřujete. Při revizi si pokládejte otázky typu – “Dává nám to smysl?,” “Víme, kam směřujeme?,” “Jsou moji zaměstnanci do vize angažovaní a jak moc?”
Střední management jako hnací motor
Zaměstnanci odchází, noví přichází, ale střední management (tedy ten, který je z velké části zodpovědný za celý chod vaší firmy), ten by měl zůstat a je pro vás stěžejní. Pracujte na tom, abyste v tomto týmu měli takové zaměstnance, kteří pracují na společné vizi, vidí v ní smysl a mají stejné hodnoty. Tyto zaměstnance anagažujte ve vizi a chodu firmy jak jen to jde a společně táhněte za jeden provaz.
Potřebujete do svého týmu ty správné lidi a nevíte jak začít? Zpracujte si náborovou strategii s námi – obraťte se na naši specialistku Renču Miltovou.
Automatizujte procesy a inovujte
Lidské zdroje jsou drahé a s pomocí digitalizace, automatizačních procesů a využití technologií můžete ušetřit nejen peníze, ale i energii vašich lidí. Alokujte zaměstnancům takovou práci, která je bude bavit, budou v ní vidět smysl a najdou v ní své “flow.” Rutinní záležitosti přenechte technologiím. Pokud vám zaměstnanci kopírují data z tabulky do tabulky, ztrácíte tady obrovský potenciál a tuto jednoduchou a rutinní činnost zvládne zastat technologie. Samozřejmě, že ne vždycky jde vše zautomatizovat, nicméně ty aktivity, které jdou, nahraďte technologiemi a ušetřete tak čas i energii svých zaměstnanců.
Ruku v ruce s automatizací jdou inovace. Jedině tak nezaspíte na vavřínech a budete držet s dynamickou dobou krok. Určete si v týmu nejen ty, kteří inovace vymýšlí, ale také ty, kteří realizují a dotahují nové procesy do konce. Nápadů by bylo spoustu, teď už je jen realizovat.
Marketing a obchod za jedno
Čas, kdy marketing a obchod pracoval zcela odděleně jsou snad dávno pryč, nicméně – opakování matka moudrosti. Kooperace marketingu a obchodu je naprosto klíčová záležitost na cestě k úspěchu. Skvělým a efektivním řešením je pozvat vašeho zaměstnance z marketingu na obchodní schůzku a obchodníka zas na marketingové porady. Společně by pak týmy měly utvořit cestu zákazníka a poznat, jak moc jsou propojení a co je potřeba zlepšit.
Analýza SWOT
O analýze SWOT jste asi už slyšeli. Spousta lidí si pod pojmem představí 4 kvadranty, ale větší hloubku této analýze nedávají. Nicméně dobře zpracovaná SWOT vám krásně analyzuje hrozby, kterým se případně můžete snáz vyhnout a nejen to. Každý kvadrant, tedy silné/slabé stránky, příležitosti a hrozby, si rozdělte ještě na dílčí stránky. Tím si analyzujete nejen celou firmu, ale i jednotlivá oddělení, jednotlivé zaměstnance a další. Analýza vám poskytne detailní vhled do vaší firmy a trhu jako takového. VZOR
Realizací jednotlivých tipů si můžete prodloužit vaši expirační dobu o několik desítek let, a to nepřeháníme. Chce to jen tvrdou práci a neustálé inovování v reakci na změny na vašem trhu. Pokud si nevíte s jednotlivými kroky rady, chcete získat nový vhled do vaší firmy nebo objevit příležitosti, které teď možná nevidíte. Obraťte se na nás a zajistěte budoucnost vaší firmě.