...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Jak zvládnout růst firmy a zavádět změny

Jak zvládnout růst firmy a zavádět změny

Změny nikdo nemá moc rád. Zvláště pak, když jde o změny, které se dotýkají vašich pracovních postupů, činností a jednotlivých úkolů. Jak změny zavádět tak, aby byly co nejmenší přítěží? Petr Bernadič vyzpovídal Lenku Pechrovou – specialistku na obchodní a marketingové strategie a vy se tak můžete dozvědět, jak s celým procesem naložit.
Změny nikdo nemá moc rád. Zvláště pak, když jde o změny, které se dotýkají vašich pracovních postupů, činností a jednotlivých úkolů. Jak změny zavádět tak, aby byly co nejmenší přítěží? Petr Bernadič vyzpovídal Lenku Pechrovou – specialistku na obchodní a marketingové strategie a vy se tak můžete dozvědět, jak s celým procesem naložit.

Jak zavádět změny?

Dejme tomu, že jste jako firma vyrostli. Ze zakládajících 4 členů se najednou stává mnohočetný tým a dochází přirozeně k přerozdělení povinností a úkolů. V takovém případě je třeba jednat citlivě a promyšleně. Je třeba se připravit na to, že se změny nestanou ze dne na den a paradoxně se efektivita týmu může snížit. Prvním a důležitým krokem ze strany majitele je to, aby zavedl a sepsal popisy daných pozic a konkrétní úkoly přerozdělil podle jednotlivých kompetencí zaměstnanců. 

Při velkém růstu je pak třeba nastolit pravidla firmy a nastavit efektivní komunikaci mezi jednotlivými členy týmu. 

Ať už se jedná o změnu čehokoliv, mějte na paměti, že je třeba komunikovat změny do týmu tak, aby si jednotliví členové uvědomili, co jim přináší za výhody a jak z toho mohou těžit

Rezistence jako možný scénář 

Při zavádění změn je důležité být připraveni na to, že se to někomu nebude líbit – i s tím se však dá pracovat. Pokud identifikujete zaměstnance, který je se změnami nespokojený, přistupte k domluvě. Naplánujte si s ním meeting one-on-one, kde ještě jednou vysvětlíte, proč takové změny nastaly a jaké výhody to (případně v budoucnosti) zaměstnanci přinese. Při tomto meetingu je stěžejní, abyste si i vy sami zaměstnance vyslechli a dali mu prostor k tomu, aby se vyjádřil. I to může přinést jiný vhled a vy můžete společně najít kompromis

Zpátky do starých kolejí 

U změn se dost často může stát, že se po několika měsících vrátí vše do starých kolejí. V případě prvního příkladu, který jsme zde uvedli (zvýšení počtu zaměstnanců a reorganizace úkolů) je tak důležité mít přehled o tom, co kdo dělá. Ten získáte na pravidelných poradách, které byste si měli nastavit. Díky tomu pak zjistíte, jak změny zaměstnanci vstřebávají a jak moc se uchytily. 

Komunikace změn externě 

Nejenže je důležité změny komunikovat v rámci interního týmu, zapomenout byste neměli ani na vaše klienty a partnery. Pokud tedy najednou změníte obchodníka pro nějakého klienta, zařiďte jeho řádné představení. Ideální řešení je na další schůzku pozvat všechny strany (tedy klienta, nového a starého obchodníka) a vysvětlit klientovi, proč změny nastávají a zařídit tak co nejhladší přechod. 

Pokud jste v roli majitele a i vás se změny dotýkají, ubraňte se tendenci si nechat “důležité” klienty pro sebe. Tím akorát docílíte toho, že budete svoji energii i čas věnovat právě těmto klientům a na strategické kroky a vizi firmy vám nezbyde čas. Pamatujte, že firmy potřebují vizionáře a leadera, kterého budou následovat – nikoliv micromanažera, který svým lidem nebude důvěřovat. 

Čekají vás v blízké době změny a vy potřebujete s celým procesem pomoci? Neváhejte se obrátit na nás.

Autor článku

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.