Proč mít jednotný styl ve firmě
Představte si situaci, kdy jako klient jdete do firmy na jednání. Ve dveřích potkáte člověka v triku s výraznou barvou, s ještě výraznějším nadpisem – “SEXBOMB.” Při cestě do konferenční místnosti narazíte na dalšího zaměstnance s obdobným tričkem. Na jednání dorazí obchodní ředitel v nádherném obleku s provotřídní košilí.
Jak to bude na vás působit? Jaký dojem to ve vás zanechá?
Ne nadarmo nosí sportovní týmy stejné dresy. Není to pouze proto, aby omylem nepřihráli protihráči, ale také, aby působily jednotně. V jednotě je síla. Ukazujete tím, že jste týmoví hráči, že jste si rovni a že “kopete” za jeden tým.
Už rozumíte, proč je jednotný styl i ve firmě důležitý?
Jak a s čím začít
Na vašem to-do seznamu, kde máte onboarding nových lidí, automatizace procesů, aktualizaci obchodního know how a další – nastavení jednotného stylu ve firmě se může zdát neprioritním.
Pojďme si však na rovinu říci, že se vždycky objeví něco s větší prioritou. Nicméně tato malá změna, která není ani tolik složitá nastavit, může mít velký dopad.
Stačí začít pomalu. Na vašem dalším meetingu si řekněte, že např. nebudete nosit trika s nápisem. Pokud jsou zrovna tato trika součástí vaší identity, můžete si nastavit jeden konkrétní den, kdy budete co nejkreativnější a jeden den v týdnu, bude v pořádku si vzít na sebe téměř cokoliv. Můžete tím i posílit týmového ducha a zpestřit tak atmosféru ve firmě.
Předtím než se do změn pustíte, si však sami zodpovězte tyto otázky a pakliže vám to bude dávat smysl – vzhůru do toho.
- Proč chci, abychom vypadali dobře a jednotně? Proč je to pro mě důležité?
- Je jednotný styl důležitý pro náš image značky a celkovou identitu firmy?
- Jak chci, abychom se jako firma prezentovali?
Jednotný styl platí i v onlinu
Pokud máte byznys, máte i webové stránky. Vaše fotografie by taktéž měli odpovídat vašemu stylu firmy. Webové stránky jsou většinou prvním “touchpointem” mezi vámi a potenciálním zákazníkem, tak na to myslete. To samé platí i na sociálních sítích. Buďte autentičtí, tedy pokud je váš firemní styl a brand spíše “smart-casual,” není třeba mít na webovkách ani nikde jinde fotografie ve smokingu.
Styl jako marketing
Estetika tvoří image, image tvoří marketing a marketing tvoří identitu firmy. Snažte se tedy být co nejvíce konzistentní a dejte vašemu stylu i jistý smysl. Pokud si to uvedeme na příkladu – jestli jste firma, která prodává sneakers a polovina vašich zaměstnanců bude do práce chodit v polobotkách, nevěští to nic dobrého. Proč je nenosí? Jsou vaše sneakers nekvalitní a nepohodlné? Vžijte se do zákazníka, který to může vnímat přesně takhle.
Pokud si navíc nastolíte jednotný styl a budete něčím výjimeční, lidé vás budou díky tomu i lépe poznávat a dokáží si vás rychleji zařadit.
Chcete začít řešit jednotný styl i u vás ve firmě? Náš specialista Dominik Plešinger je vám plně k dispozici.