Při výběru marketingové agentury, popřípadě pak individuálního poskytovatele marketingu v podobě freelancera, je třeba myslet na pár důležitých věcí. Jaké to jsou a na co se při výběru soustředit?
Čtěte více v našem článku níže, nebo si poslechněte nejnovější díl našeho podcastu a to se specialistou na brand, storytelling a na vše kolem marketingu – Františkem Školníkem, kterého vyzpovídal náš CEO a specialista na obchod Petr Bernadič.
Jaký marketing je pro pro vás ten pravý?
Prvním a nejdůležitějším bodem při výběru marketingového poskytovatele je vědět, jaký druh marketingu od dané agentury/OSVČ očekáváte. První možnost je, že se chcete soustředit hlavně na váš brand – tedy vaši značku. Pokud je vaším cílem povědomí o vaší značce, toužíte po tom, aby se o vaší značce mluvilo a toužíte být poznáni pouhým pohledem na vaše logo, pak se chcete soustředit na brandový marketing. Hledáte tedy někoho, kdo umí vyprávět příběh vaší firmy a ví, jak se brandová kampaň dělá.
V rámci brandového marketingu je důležité nastavení tonality komunikace vaší značky a také to, jaké máte hodnoty. To vše by měla agentura / OSVČ zvládnout určit a v těchto věcech byste si měli navzájem sedět.
Odlišným přístupem v marketingu je takzvaný výkonnostní přístup. Zde vám jde hlavně o to, že všechny investované peníze se vám vrátí a ideálně i s mnohonásobným ziskem. S takovým přístupem hledáte agentury / OSVČ, které mají zkušenosti s výkonnostním marketingem a nejen to. Jde vám o to, aby z části přebrali i tzv. ownership, tedy to, že převezmou zopodvědnost za to, pokud se jim získání zisku nedaří. Chcete takovou agenturu / OSVČ, která má zkušenosti i s částečným obchodem a ovládá výkonnostní marketing jako takový. Zde nejde jen o naklikání kampaní, ale celkové strategie vašeho výkonnostního marketingu.
Co je nejdůležitější při výběru?
Ať už je vaší prioritou brandový či výkonnostní marketing, nebo v ideálním případě obojí, myslete hlavně na to, že přece jenom je nejdůležitější, abyste si s daným člověkem, zodpovědným za váš marketing, lidsky sedli. Důležité je, abyste měli stejně nastavené hodnoty a předem nastavené KPI, podle kterých si zhodnotíte úspěšnost vaší spolupráce.
Přeji vám ten nejlepší výběr partnera pro váš byznys a vaše cíle, které by měli ruku v ruce jít s těmi obchodními. Nastavení správných cílů a propojení obchodních cílů s marketingovými často řeším s firmami i formou konzultací. Pokud by to dávalo smysl i vám, rád vám pomohu najít a definovat to ideální pro vás.
František Školník