Už jste někdy viděli při procházce v parku někoho, jak sedí na dece a zamilovaně hodiny hledí na svůj nový krém a instantní jídlo? Jestli ne, tak si stačí přidat na sociálních sítích někoho z network marketingové společnosti. Můžete se pak těšit každý den na pravidelnou dávku selfie s nápojem na klouby, fotky krému na obličej, zázraku „Kup si a zhubni“, nápoje proti covidu, nebo speciálních džusů, bez kterých si nedokážete představit svůj život.
Věřím, že takové produkty mohou být prospěšné a mohou pomoci určitě skupině k jejich cílům. A je skvělé, že jste o nich opravdu přesvědčeni. Jen bohužel takto “prodává” většina multilevel prodejců na sítích.
Pokud si někoho přidáte do spojení, do zprávy mu přidáte, jak máte skvělé produkty a odkaz, kde si skrz něj můžete produkty koupit a ještě to podpoříte takovouto ranní fotkou, tak zajímavé klienty spíše odradíte. „Ty jo, fotka nového balení energy drinku a ještě k tomu mají i brusinku. Kde to mám koupit? To jednoduše musím mít!!!” Neznám nikoho, kdo by takto fungoval.
Nejdřív potenciální klient vždy musí koupit vás. Zkuste si odpovědět na otázku: „Proč by měl chtít spolupracovat právě se mnou? A jak svou hodnotu komunikuju?“ Jakmile koupí klient vás, následně „kupuje“ společnost. Má důvěru ve vaši firmu? V její hodnoty, přístup? Jak tento přístup na sítích ukazujete?
Spousta multilevel společností má super systém. Některé mají výborné produkty pro určitou cílovku. Jen je pak škoda, když jsou jejich reprezentanti spíš jako nutiči. Hodně se potkávám s lidmi, kteří chtějí dělat i tento obchod pořádně, a proto bych se na sociálních sítích zaměřil na určité aspekty.
U nováčků prioritně na navazování vztahů, zjišťování potřeb lidí, jak fungují podnikatelé, obchodníci, ajťáci, co řeší… A na základě toho se následně snažit předávat hodnotu a ukazovat svůj přístup.
U zkušených obchodníků je to trochu jiné. Stěžejní je propojení se stávajícími klienty, předávání tipů a tvorba expertního obsahu.
Pokud chcete využívat sociální sítě, tak se vyhněte tomu, abyste byli za nutiče. Využívejte je prioritně na budování a udržování vztahů. A pokud už budete něco sdílet, položte si před odkliknutím otázku: „Jakou ten příspěvek přidává potenciálnímu sledujícímu hodnotu?“
Držím palce, všem akčním síťařům, kteří chtějí dělat MLM dobré jméno. Klidně se na nás obraťte a přijďte na workshop nebo konzultaci.
Přeju hodně úspěšných obchodů.
Petr Bernadič