Připadá vám, že začít získávat nové zákazníky po telefonu je složité? Už pouhá představa, že byste měli vymýšlet telefonní manuál, připravit se na námitky a vést si statistiku vás odrazuje od toho, abyste vůbec začali? Je mi jasné, že tento příspěvek čtete vy, kdo bez důkladné přípravy a několika variant reakcí na námitky, nezvednete telefon a nedokážete si následující řádky představit v praxi. Na druhou stranu se potkávám i s vámi, kdo “prostě chcete JEN zavolat a domluvit prodej bez těch všech opičáren okolo”.
Pro mě jako člověka, jehož zakázka je nejčastěji “chci více schůzek a obchodů”, je klíčové udržet aktivitu, prostě co nejvíce provolaného času/vytočených čísel, a to i na úkor kvality. Potvrdilo se mi, že lepší je zavolat alespoň nějak, než nijak. Pokud z jakéhokoliv důvodu čekáte na lepší časy, nečekejte a začněte hned teď. Pro začátek třeba úplně jednoduchý hovor ve stylu: “Jsem ten a ten a chci se zeptat, jestli vám můžeme dodávat…”. S takovým hovorem asi nevyhrajete, ale stačí na to, abyste domluvili alespoň něco. Moje statistika ukazuje, že určitá skupina zákazníků vždy kývne bez ohledu na způsob vedení hovoru a relativně významná skupina zákazníků tak jako tak přebírá vedení hovoru a tady je šance právě pro vás, kdo chcete “jen volat”.
Rád bych povzbudila všechny z vás, kdo čekáte, až bude nějaká část procesu dokonalá a pak se do toho pustíte. Nečekejte! Začněte hned!
Je to stejné jako s během – do cíle pravděpodobně doběhnete i v plážových žábkách, jen se možná vícekrát zraníte, budete mnohem více unavení a možná ani nedoběhnete včas, ale doběhnete. Vyzkoušejte ten nejjednodušší hovor, co vás napadne, nepremýšlejte, co a jak řeknete, prostě volejte a oslovujte vaše zákazníky tak “jak vám huba narostla” a možná si dělejte poznámky o tom, proč hovor (ne)skončil podle vašeho očekávání pro případ, že se v budoucnu budete chtít zlepšovat a vynakládat na cestu k cíli méně energie.
Pokud byste chtěli pomoci s tvorbou vašeho telefonního manuálu, můžete využít konzultace nebo workshopu Po telefonu si zvládne každý domluvit schůzku, kde si odnesete telefonní manuál na míru.
Přeji vám úspěšné obchody