...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Nezatracujte volání v létě

Nezatracujte volání v létě

Slabší obchodnické období. I tak se občas nazývá letní období, které se zpravidla pojí s dovolenými. Zákazníci cestují, lezou po horách nebo se opalují na pláži a buď vám to ani nevezmou, nebo dostanete odpověď: „Teď ne, jsem na dovolené“. Tak má to vůbec smysl?
Slabší obchodnické období. I tak se občas nazývá letní období, které se zpravidla pojí s dovolenými. Zákazníci cestují, lezou po horách nebo se opalují na pláži a buď vám to ani nevezmou, nebo dostanete odpověď: „Teď ne, jsem na dovolené“. Tak má to vůbec smysl?

Představte si, že byste si teď užívali na dovolené a já bych vám do toho zavolal a chtěl si s vámi domluvit termín obchodní schůzky, zjistit, jak to vypadá s vaším rozhodnutím nebo vám něco prodat po telefonu. Asi byste mi odpověděli, že se to teď nehodí a ať zavolám za 14 dní, protože jste na dovolené. Nicméně bych si to rád odškrtnul, tak bych řekl, že to bude jen na 5 minut

Všichni asi víme, kam to bude směřovat. Zákazník na dovolené vás buď pošle k šípku, anebo vám dá rychlé rozhodnutí a řekne, když nemáte tu slušnost, abyste počkali, než se vrátí, tak nebudete dělat byznys vůbec

Letní měsíce bývají „pomalejší“. Nejedeme úplně naplno. Lidé se střídají na dovolených. A všichni jsme na to zvyklí. Ale jsou i obchodníci, kteří potřebují dělat výsledky, potřebují plnit plány a mají k tomu různé přístupy. 

Jeden z extrémních přístupů je dravec. Nezajímá ho, že jsou zákazníci na dovolených. Volá. Někdo dopadne a někdo odpadne. 

Druhý naopak nevolá. Lidé jsou na dovolených a nezvedají telefony. Přes léto na telefon nesáhne a začíná až v září

Mně se osvědčilo dělat práci tak, jak ji standardně dělám. Voláte každý čtvrtek? Tak volejte každý čtvrtek. Pokud zjistíte, že je zákazník na dovolené, popřejte mu, ať si ji užije. Může se stát, že si bude zákazník chtít povídat. Někdy uvítají poklábosit s někým jiným než se svým partnerem či partnerkou a dětmi. Toho využijte, ale neřešte byznys. Zůstaňte na lidské rovině. „Jaké to tam je? Jakou destinaci jste zvolili? Jak se vám tam líbí?…“ Využijte tento hovor k tomu, že budete mít informaci, kdy se zákazník vrací a budete se s ním moci spojit. A hlavně s ním navážete vztah.

Představte si teď druhou situaci, kdy byste od června do září nesáhli na telefon a v půlce září museli ten válec roztlačit.

Doporučení, které mně i obchodníkům, se kterými pracuji, funguje, je: „Volejte běžně jako by nebyla žádná dovolená, jen respektujte, že na ní zákazníci mohou být. Využijte hovor k navázání vztahu, pokud si bude chtít zákazník povídat a zjistěte, kdy se vrací a domluvte se, kdy budete moct zavolat.“

Jak začít volat po dovolených?

Ať se vám daří telefonní hovory i během okurkové sezóny

Autor článku

Specialista na obchod a zákaznickou péči

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.