ABZAKOVO je česká pracovní agentura, která působí v oblasti agenturního zaměstnávání po celé České republice má pobočky v Praze, Hradci Králové a Brně. Zaměřuje se na vyhledání a přidělení spolehlivých zaměstnanců do firem a to v logistice/skladování, službách a obchodě, gastronomii a pohostinství. Stejně jako každá firma se potýkají s denními výzvami…
Cíle spolupráce (OKR)
- Měsíčně získat 2 nové spolupráce s firmami a to na 6 měsíců s minimálně 10 volnými pozicemi, které chtějí obsadit
- Zlepšit leadershipové schopnosti managementu
- Zefektivnit komunikační dovednosti vůči klientům a uchazečům
Kde je firma ABZAKOVO teď po 6měsíční spolupráci?
Po 6 měsících spolupráce se nám podařilo systematizovat práci společnosti, nastavit procesy a maximalizovat výkon obchodního oddělení. Primární cíl naučit se sjednávat spolupráce i pro manažerské pozice se nám podařilo naplnit, ale narazili jsme na limit oddělení, které pozice obsazuje. Jelikož jsme plány přeplnili (dosáhli jsme na 400% nárůst sjednaných obchodních schůzek), tak jsme přesunuli pozornost na delivery a připravili půdu pro jeho vyšší výkonnost.
Z pohledu marže jsme přenastavili systém cenotvorby tak, aby společnost dosahovala vyšších zisků a to i u současných spoluprací.
Dalším krokem je prodloužení spolupráce, abychom dostatečně implementovali všechny změny a procesy a ujistili se, že tým klienta zvládne vše dělat samostatně a vytvořené nástroje a pomůcky mu slouží k dalšímu úspěšnému rozvoji.
Od auditu ke konkrétním krokům
Po auditu firemních procesů a s nastavenými cíli jsme vypracovali roadmapu, kde je popsaný vývoj naší spolupráce a jednotlivých aktivit, které vedou k dosažení cílů.
Celá strategie spolupráce byla postavena na ABZAKOVO firemní strategii a v souladu s jejich hodnotami, vizí a misí společnosti.
Během auditu jsme zjistili několik překážek, které nám bránily k dosažení cílů a které se staly prioritními v řešení.
- Nejasně nastavené kompetence jednotlivých lidí, odpovědnosti za systém.
- Netransparentně nastavené cíle pro zaměstnance. V důsledku tak necítili odpovědnost za svou práci.
- Nedostatečné množství klientů s vyšší marží.
- Vytíženost majitelky v denních aktivitách – není prostor pro strategické řízení.
- Nepřítomnost marketingu.
Výsledná strategie byla nastavená tak, abychom dosáhli nejen finančních cílů, ale také jsme zapracovali na profesionalitě a struktuře společnosti:
Půlroční plán aktivit jsme stavěli se zaměřením na stanovené cíle. Detailní plán vám bohužel ukázat nemůžeme, nicméně můžete získat představu o rozsahu aktivit, který jsme se specialisty a s týmem z ABZAKOVO podnikli.
Ukázka tvorby některých materiálů:
Naše spolupráce v bodech
1) Zefektivnění interních procesů za dosažením vyššího zisku
V první výzvě jsme se zaměřili na určení odpovědnosti jednotlivých zaměstnanců, tedy popisu toho, za co je každý z firmy zodpovědný a za co nikoliv. Z toho jsme následně vytvořili KPIs a systém na jejich dosledování. Revidovali jsme a upravovali celkové procesy firmy, cenotvorbu a vytvořili obchodní plán. K našim společným aktivitám patřily:
- Auditní rozhovory s klíčovými manažery
- Analýza výsledků z předchozích let, revize cenotvorby a nastavení marží.
- Vytvoření vize a obchodního plánu se zaměřením na získání klientů s vyšší marží
- Vytvoření strategických karet pro naplnění obchodního plánu (board, management)
- Průchod zakázky firmou, popis procesů, stanovení rolí, kompetencí a pravomocí
- Zpracování JD (jobs descriptions) pro klíčové pozice ve firmě a definice KPI na základě obchodního plánu
2) Výkonnostní leadership
Pro zlepšení leadershipových dovedností jednotlivých manažerů jsme zavedli procesy vylepšeného time-managementu a optimalizovali rozdělení jednotlivých rolí. To vedlo k zefektivnění delegovacích procesů a k celkovému vylepšení time-managementu nejen manažerů, ale i jednotlivých zaměstnanců. V průběhu jsme neustále dohlíželi na aktuální směr a výsledek. Soustředili jsme se nejen na číselné ukazatele, které jsou podstatné pro obchodní ředitele a management, ale také na kvalitu spoluprací a firemní kulturu. Ve spolupráci s klientem jsme připravili call scripty, sales scripty, JDs, mapy hovorů apod.
Tato fáze zahrnovala:
- Workshopy na definování rolí, očekávání, odpovědnosti, nastavení komunikace
- Nastavení systému porad, jejich struktury a tvorba základního obsahu
3) Spolupráce obchodu a delivery
V neposlední řadě jsme se soustředili na průchod zakázky celou firmou a podle toho jsme aktualizovali/nově sepsali mapu hovorů, cestu zákazníka, call scripty a další firemní know how, které má vliv na jednotlivé aktivity ve firmě a efektivitu procesů. Celý proces tak vedl k lepší systematizaci práce a interních procesů směrem k zákazníkovi.
V této fázi jsme:
- Analyzovali současný stav call scriptu
- Zefektivnili činnosti obchodních zástupců
- Tvořili know how materiály (výše zmíněné)
- Vytvořili marketingovou strategii
Pro koho je podobná spolupráce vhodná?
Obdobná spolupráce je zejména vhodná pro firmy, které se rozrůstají z malé na střední nebo by tomu tak chtěli. Pokud si chcete udržet nebo akcelerovat tempo růstu a zvýšit svoji efektivitu, neváhejte se na nás obrátit.