Znáte ty situace, kdy voláte zákazníkovi a během hovoru začnete zaznamenávat, že pomalu, ale jistě zákazníka ztrácíte? Zejména se s tím setkáte u cold callingu. Představujete vaše řešení, jeho výhody… a druhá strana se cítí přehlcená informacemi, které ji už nezajímají a nejraději by hovor ukončila. Jak to zachránit a vrátit zákazníka do hovoru?
Toto zažívají jak začátečníci, tak ostřílení obchodníci, kteří vyřizují několik hovorů denně nebo opakují stále dokola jednu činnost. Stává se, že se sami přistihnou při opakování těch samých věcí pořád dokola nebo je zákazník stále dokola odmítá a konverzace se nikam neposouvá. Pokud toto začnete cítit, musíte začít jednat. Je potřeba mít vždy připraveno něco, jak vrátíte zpátky do hovoru energii.
Sám se občas v podobných situacích ocitnu. V situaci, kdy cítím, že se dostávám do slepého bodu, ve kterém se nemám čeho chytit a na co se zeptat nebo jak argumentovat. V tu chvíli, pokud je to možné, se odkazuji na firmu, ve které zákazník pracuje. „Pane Nováku, teď mi došlo, že jsem poblíž vás nedávno pracoval s někým z vašeho okolí. Jste ve firmě XY už dlouho?“ Tímto krokem můžete zamezit jeho ztrátu a vrátíte ho zpět.
V případě, že nemůžete využít první tip, tak se odkažte na informaci, kterou vám zákazník řekl na začátku. Zastavte hovor a řekněte „Pane Nováku, teď mě napadá… Vy jste na začátku říkal, že už u vás někdo byl. Jak jste to vyřešili? Jak to fungovalo?“ A pokuste se vrátit se zákazníkem k něčemu, co je mu známé. Hlavně, aby pořád neposlouchal to samé dokola, co mu prezentujete vy. A pak se lépe nahodíte do struktury hovoru.
Doufám, že vám tyto tipy na resuscitování hovoru pomůžou, případně doražte na workshop, kde to blíže řešíme a trénujeme, nebo na konzultaci.
Přeji plno vydařených obchodů