Máte nápad, všem se to hrozně líbí, ale ve finále si to nikdo nekoupí? S tím se velmi často setkávám u startupů. Neustále vylepšují a ladí produkt místo toho, aby šli s kůži na trh a rovnou ho šli prodat.
Často se jdou ptát na názor známých a kamarádů: „Hele Tome, co si o tomhle myslíš?“ Kamarád odpovídá, že to je skvělý a líbí se mu můj nápad… Proč ale nakonec neprodám ani jeden kus?
Pokud jdete pro názor za svým známým, zkuste jít rovnou k věci. „Líbí? Skvělý! Stojí to 500 Kč, kolik si jich Tome vezmeš?“ Zde se ukáže, jak moc se to zdá Tomovi jako skvělý nápad.
Každý produkt můžete vylepšovat do nekonečna. Pokud máte funkční verzi, běžte ji prodat! Vytipujte si konkrétní cílovou skupinu, sepište si potenciální překážky, které mohou při obchodním jednání nastat a strategii k jejich překonání (Můžete pro tvorbu prodejní strategie využít e-book Cena versus hodnota, který získáte při přihlášení k odběru newsletteru). Jděte do akce, nečekejte!
Sbírejte zpětné vazby od klientů a sledujte trh. Svůj produkt vylepšujte podle toho, co zákazníci opravdu chtějí a u čeho budete vědět, že za to budou ochotni zaplatit. Pak se vyhnete situaci, kdy máte vyladěný produkt, všem se líbí, ale nikdo ho nechce… Prodejní strategii můžete i se mnou probrat na konzultaci, díky které získáte další pohled, nové přístupy k obchodu a možná zcela jinou cestu k zákazníkům.
Přeji úspěšné obchody
Petr Bernadič