Nábor nových lidí je jeden z nejdražších procesů každé firmy. Jak tedy sehnat takové lidi do firmy, aby se celý proces vyplatil? Jak takové lidi hledat a to za použití VPC (Value Proposition Canvas)? Přečtěte si rozhovor, kde Petr Bernadič vyzpovídal naši HR manažerku a specialistku na nábor – Renátu Miltovou.
Nový člověk = nový zákazník
Value Proposition Canvas, tedy nástroj k identifikaci potřeb, obav a tužeb, se hojně používá v klasickém prodeji a marketingu. K náboru lze však přistupovat stejně. Hledáte člověka, který si “koupí” vámi nabízenou pozici, proto i při náboru lidí je VPC skvělou pomůckou.
Jak najít toho pravého nového člena týmu?
Pokud už máte identifikované potřeby, obavy a touhy nového nástupce, ověřte si, zda jste na nic nezapomněli a to tak, že si identifikujete váš stávající tým. Kdo by se k nim nejvíc hodil? Jaké know how, by vám přišlo do týmu nejvíce vhod? Jaké má váš tým zájmy a co konkrétního řeší? Jakmile si na otázky odpovíte, získáte jasnější představu o tom, koho hledáte.
Nábor s VPC a konkrétní dopady
Dobře zpracované VPC má i další výhodu – váš případný inzerát bude specifický a zaujme tak lidi, které opravdu potřebujete. Bez přípravy se nábor může prodloužit a to třeba tím, že na nabídku bude reagovat více lidí, kteří nebudou nutně splňovat vaše požadavky.
Obavy komunikujte konkrétně
Při náborovém procesu je důležité nového potenciálního člena týmu co možná nejvíce zbavit jeho obav. Ty je třeba konkrétně komunikovat, pokud tak učiníte, můžete si být skoro až jistí, že vám ve firmě vydrží dlouho. A to je přece v našem zájmu, že?
Obavy nejlépe zjistíte tak, pokud se zeptáte vašich stávajících členů týmu, jaké byly jejich obavy při nástupu. To pak jasně komunikujte dál, obavy se snažte adresovat a tím i řešit.
Jak vytvořit VPC, najdete zde.
Potřebujete pomoci s náborovou strategií a nevíte, kde přesně začít? Kontaktujte nás a my vám rádi podáme pomocnou ruku.
Petr a Renča